Најдобрите ЕТФ на Vanguard од 2024, ќе го надминат S&P 500 и во 2025 година

од | 21 октомври, 2024

Овој ETF има повисоки пондери од Nvidia, Microsoft, Apple и други акции за раст од S&P 500.

Купувањето на индексен фонд S&P 500 е одличен начин да се постигне диверзификација и да се потпрете на растот на економијата на САД. Во секој случај некои инвеститори претпочитаат да купуваат мешавина од поединечни акции и ETF (exchange-traded funds) за да инвестираат во компании во кои веруваат дека можат да им помогнат да ги постигнат своите инвестициски цели – без разлика дали тоа е поттикнување на нивниот пасивен прилив, обложување на одредена тема или сектор , или се обидувате да го надминете S&P 500. Vanguard нуди над 85 евтини ETF за акции, фиксен приход и мешавини. Најдобри резултати од тие ETF годишно до сега е Vanguard S&P 500 Growth ETF (VOOG ) — кој е зголемен за 29,2% досега во 2024 година наспроти 21,9% добивка во S&P 500. Еве зошто овој ETF би можел повторно да го победи пазарот во 2025 година и зошто вреди да се купува и да се задржи на долг рок.

Обложување на најголемите и најдобри акции за раст

Инвестирањето во раст дава приоритет на потенцијалот за идна заработка и парични текови, додека инвестирањето во вредност се фокусира на она што компанијата го произведува денес.

Со инвестирано во 231 компанија, Vanguard S&P 500 Growth ETF во суштина го дели S&P 500 на половина и ги таргетира оние компании со највисоки стапки на раст, без оглед дали нивната акција се тргува под, или над цена.Оваа стратегијата ќе работи добро, ако компаниите го реализираат растот на заработката, но може да има контраефект доколку вистинските резултати не ги оправдаат очекувањата.

Vanguard S&P 500 Growth ETF има 59,7% инвестирано  во првите 10 имиња – Apple, Microsoft, Nvidia, Alphabet, Meta Platforms, Amazon, Eli Lilly, Broadcom, Tesla и Netflix. Во меѓувреме, Vanguard S&P 500 ETF има само 34,3% инвестирано во истите тие 10 акции. Со оглед на тоа што многу од овие компании беа подобри акции на пазарот во 2024 година, има смисла дека Vanguard S&P 500 Growth ETF е подобар од S&P 500.

За да продолжат да го победуваат пазарот, овие компании мора да докажат дека можат да ја растат својата заработка побрзо од пазарниот просек, оправдувајќи ги повисоките вреднувања.

Како се вреднуваат акциите за раст ?

Следниот графикон ги прикажува множители на напредните приходи за овие 10 компании, кои се базираат на проценките на аналитичарите за следните 12 месеци. Со исклучок на Alphabet, ниту една од овие акции не изгледа особено евтина. Но тука контекстот е клучен.

Земете ја за пример Meta Platforms. Meta троши еден тон пари за истражување и развој, од купување чипови Nvidia напојувани со вештачка интелигенција (AI) до експериментирање со виртуелната реалност, како метаверс и многу повеќе од тоа. Мета лесно можеше да не ги направи овие инвестиции и да ја зголеми својата краткорочна заработка, со што акциите ќе изгледаат премногу евтини.

Истото може да се каже и за Nvidia, која можеше да го намали своето темпо на иновации за да ја зголеми својата профитабилност. Но, наместо тоа, Nvidia избра да инвестира во нов чип кој би можел да обезбеди неспоредлива ефикасност и да заштеди на трошоците на своите клиенти.

Амазон е познат по тоа што повеќе се фокусира на растот на продажбата отколку на растот на заработката. Тоа лесно може да биде компанија со висока маржа и со ефтина акција, ако не реинвестира толку голем дел од својот готовински тек во бизнисот.

Една од причините зошто овие компании имаат скапи вреднувања е тоа што инвеститорите ги преплаќаат цените на акциите. Но, уште еден, поважен фактор е што овие компании не се фокусирани на генерирање што е можно поголема заработка во моментов, туку на трасирање на патот кон идниот раст, што често доаѓа на сметка на краткорочните резултати.

За оваа стратегија да функционира добро со текот на времето, компаниите мора да го распределат капиталот на проекти кои генерираат поврат на инвестицијата. Ако компанијата почне да троши пари на лоши проекти, таа брзо ќе се распадне.

Разумно избалансиран ЕТФ за раст

Она што го одвојува Vanguard S&P 500 Growth ETF од другите фондови за раст, е тоа што вклучува многу традиционални акции со „вредност“, како што се Procter & Gamble, Merck, Coca-Cola, PepsiCo и McDonald’s, како и побрзо растечки компании во не-технолошки фокусирани сектори, како UnitedHealth и Costco Wholesale. Овие компании немаат ни приближно потенцијал за раст на иновативните технолошки акции како Nvidia, но имаат евиденција за постојан раст на заработката со текот на времето. Инвеститорите се спремни да платат повеќекратно повеќе за акции како P&G во однос на неговита конкуренција бидејќи P&G е бизнис со висока маржа и е добро управуван, кој прави маестрална работа развивајќи ги своите врвни брендови.

Додека приближно 60% од Vanguard S&P 500 Growth ETF е во неговите топ 10 акции, останатите 40% од фондот се прилично избалансирани меѓу компании од различни сектори. Сè што е кажано, Vanguard S&P 500 Growth ETF има сооднос цена-за-заработка (P/E) од 32,9 во споредба со 29,1 за Vanguard S&P 500 ETF. Значи, не е многу поскапо, особено во споредба со ETF-и кои се фокусирани на ултра-раст, како што е Vanguard Mega Cap Growth ETF, кој има помалку акции и повисоки пондери во неколку компании.

Размислувајте долгорочно за Vanguard S&P 500 Growth ETF

Со коефициент на трошоци од само 0,1%, Vanguard S&P 500 Growth ETF им нуди на инвеститорите евтин начин да таргетираат стотици акции со врвен раст без да наплаќаат високи надоместоци.

Концентрирањето на висококвалитетни бизниси кои ја зголемуваат својата заработка е рецепт за надминување на другите фондови или индекси со помалку квалитетни имиња. Сепак, важно е да се разбере дека берзата може да направи речиси сè на краток рок.

Ако краткорочните резултати разочараат или расположението на инвеститорите стане негативно, компаниите чии вреднувања се засноваат на идниот раст веројатно ќе продадат повеќе од компаниите кои се вреднуваат правично врз основа на она што го заработуваат денес.

Затоа, важно е да му пристапите на Vanguard S&P 500 Growth ETF со долгорочен начин на размислување и разбирање дека дури и најдобрите компании трпат брутални распродажби.