Дури и големите бизниси имаат краткорочни распродажби на акции
S&P 500 е една од најреферентните мерки за инвестирање. Овој индекс вклучува 500 од најголемите светски компании со јавно тргување и често се користи како показател за тоа како функционира целокупната берза. Индексот не е само 500 случајни компании, туку оние кои се доволно големи и исполнуваат одредени клучни критериуми како што е одржлива профитабилност.
Додека компаниите во S&P 500 се генерално силни бизниси, дури и на најдобрите може да падне цената на акцијата. Користењето на индексот како почетна точка и барањето акции што паднале може да биде интересен начин да се бараат можности за инвестирање. Еве две акции во S&P 500 кои паднаа за најмалку 20% и зошто вреди да се купат сега и да се чуваат засекогаш.
Chipotle Mexican Grill
Мексиканскиот брзо секојдневен ресторан Chipotle Mexican Grill (CMG -0,20%) е меѓу акциите на ресторани со најдобри перформанси досега. Инвестицијата од 1.000 долари на нејзината иницијална јавна понуда (IPO) би била вредна 61.000 американски долари денес. Сепак, во текот на изминатиот месец, акцијата е намалена за 22%. Овој брз пад е уште поинтересен со оглед на тоа што нема објавено големи вести или заработка.
Со оглед на деловните резултати, денешната цена би можела да биде привлечна можност за купување. Во последно објавениот квартал, првиот квартал од 2024 година, приходот на Chipotle порасна за 14% од година во година, додека неговата заработка по акција (EPS) се зголеми за 24%. Ова е продолжение на она што беше повеќегодишен раст на максималаните и на минималните цени.
Она што е импресивно за ова е фактот дека растот на приходите доаѓа и од новите продавници и, исто така, постојано зголемување на споредливите продажби на ресторани. Во првиот квартал, Chipotle ја зголеми својата споредлива продажба на ресторани за 7%, а вкупниот број на продавници за 8%.
Овие резултати се во согласност со последните неколку квартали и ја покажуваат силата на бизнисот, како и просторот што го има да продолжи да расте. Chipotle има долгорочна цел да достигне 7.000 продавници, што би било повеќе од двојно од сегашниот број на продавници.
PayPal
Кога станува збор за дигитални плаќања, PayPal (PYPL -0,30%) е еден од најпознатите играчи. Нејзиниот истоимен производ беше една од најраните успешни приказни кога станува збор за онлајн плаќањата. Имајќи предвид дека компанијата го поседува и Venmo, секој што испратил или примил пари од пријател користел производ на PayPal.
Покрај големиот уделот на пазарот, самата компанија доживува успеси и неуспеси последните неколку години. Помеѓу купувањето и потоа одвојувањето од eBay, потоа времето на пандемија, PayPal имаше сè освен, лесно исполнети цели на јавните пазари.
Сега компанијата има ново раководство кое е фокусирано на одржување на компанијата. PayPal го префрли својот фокус од стекнување нови клиенти, до оние клиенти, кои веќе активно ги користат нејзините услуги. Уште е рано да се видат плодовите од оваа стратегија, но има знаци дека ќе вроди со успех. Во К-1 2024 година, активните сметки се намалија за 1% од година во година, продолжувајќи го трендот забележан во последните неколку квартали. Ова звучи лошо, но се очекуваше бидејќи компанијата призна дека ќе ги отфрли корисниците кои ретко ги користат нејзините услуги.
Од друга страна, платежните трансакции се зголемија за 11%, а трансакциите по активна сметка пораснаа за 13%. Ова покажа дека дури и со намалена корисничка база, активните корисници ја зголемуваат употребата на платформата. Акциите на PayPal паднаа за 22% од највисокото ниво во 2023 година, но се чини дека компанијата се враќа на вистинскиот пат. Ова може да биде знак дека цената на акцијата да продолжи да расте во иднина и со тоа да стане солидна можност за инвестирање.